VAN IN: 100.000 euro extra voor onderwijs platforms

- Jeroen Langendam - 3 min

Screenshot van de website van Diddit.

VAN IN trekt 100.000 euro uit ter versterking van haar digitale onderwijsinfrastructuur.

De wereld is massaal online gegaan. We werken en leren digitaal. Deze enorm toegenomen online activiteit trekt een wissel op de digitale platformen die niet gebouwd zijn op dit massale gebruik. Leermiddelen-uitgeverij VAN IN constateert dat extra investeringen nodig zijn in haar digitale leerplatformen en trekt de portemonnee. Het bedrijf investeert 100.000 euro extra. Met dit geld moeten Bingel en Diddit nog sneller en soepeler gaan werken.

Een investering van 100.000 is fors, vooral in een tijd dat er geen omzet tegenover staat. VAN IN heeft haar platformen immers al een tijdje gratis opengesteld voor het Vlaamse onderwijs.

Belangrijke dag

De aankondiging van de extra investering komt op het moment dat er in het afstandsonderwijs nog iets veranderd. Tot nu toe was veel van de aangeboden lesstof bedoeld ter herhaling en kennisconsolidatie. Maar nu de Paasvakantie is afgelopen, moeten scholen ook nieuwe leerstof aanbieden. Met een groot aantal nieuwe filmpjes en oefeningen dragen Bingel en Diddit bij aan deze overgang.

Versterking infrastructuur bovenop eerdere investeringen

Het is niet voor het eerst dat het bedrijf uit Wommelgem investeert in haar platforms. Winfried Mortelmans, CEO van de bekende leermiddelenproducent: “Half maart werd morgen plots vandaag”. Geconfronteerd met de nieuwe werkelijkheid heeft het bedrijf sinds de schoolsluiting al 100.000 in het versterken van de digitale infratstructuur. De huidige investering komt daar bovenop. In de komende zes tot acht weken zullen de technici van het bedrijf de back-end (servers en dergelijke) opschalen.

Ook is de planning dat door het extra geld de integratie van Microsoft Teams en Google Meet  eind deze week voltooid kan worden.

Extra support

Ook op het gebied van support heeft VAN IN een grote groei doorgemaakt. De klantendienst is sterk gegroeid. Werkten er in het pre-convidium 15 medewerkers in de klantenservice, inmiddels is dat aantal uitgegroeid tot 71.