Nieuwe scenario’s in Microsofts Higher Education Accelerator voor Dynamics 365

- Jeroen Langendam

Een screenshot uit de Dynamics 365 Higher Education Accelerator

Dynamics 365 Higher Education Accelerator van Microsoft bevat, dankzij de input van KPMG Australia, een aantal nuttige tools om stages, subsidies en onderzoeksvoorstellen te volgen.

Het softwarepakket Dynamics 365 Higher Education Accelerator van Microsoft is uitgebreid met aantal nieuwe scenario’s. Microsoft heeft bekend gemaakt voortaan ook business partner management mogelijk te maken. Voor de nieuwste versie van Dynamics 365 heeft Microsoft intensief samengewerkt met KPMG Australia. Dit bedrijf leverde de input voor de onderwijsversie, waardoor de Higher Education Accelerator perfect aansluit op de Australische onderwijswereld. In Australië ligt de focus momenteel vooral op het intensiever samenwerken tussen bedrijfsleven en onderwijs. De Higher Education Accelerator richt zich logischerwijze op dezelfde focus.

Higher Education Accelerator ondersteunt in de nieuwste versie onder meer het administreren van alles rondom stages, beurzen, subsidies en studieresultaten.

Van stage tot onderzoeksbeurs

Dynamics 365 stelt onderwijsinstellingen in staat om studenten te volgen die hebben gesolliciteerd op stageplaatsen of afstudeerplekken bij verschillende bedrijven, waarbij de voortgang van de procedure gevolgd kan worden.

Omdat de Accelerator ook een aantal scenario’s bevat voor het bijhouden van de resultaten en prestaties van leerlingen is het een waardevol hulpmiddel voor onderwijsinstellingen, stagebedrijven en potentiële werkgevers om studenten te beoordelen op meer dan alleen hun cijferlijst.

Dankzij een mobiele app kunnen aanvragen voor onderzoeksbeurzen van Phd-kandidaten en doctorale kandidaten direct ingezien worden. Ook het zetten van de benodigde stappen om de aanvraag verder te brengen wordt volgens Microsoft vereenvoudigd.

Chatbots

Universiteiten hebben ontdekt dat studenten enthousiaste gebruikers zijn van chatbots, mits deze hen zonder al teveel moeite antwoord geven op hun vragen. Chatbots zijn onder studenten populairder dan telefonische helpdesks.

Het bouwen van een chatbot is al een tijdje redelijk makkelijk, mits je het juiste bronmateriaal hebt, zoals een goede en complete FAQ. Het integreren van de chatbot in de website van de onderwijsinstelling en de verschillende processen binnen de school is echter lastiger. De nieuwste versie van Dynamics 365 ondersteunt het bouwen van chatbots binnen de Dynamics-omgeving, waardoor ze eenvoudiger te integreren zijn.

Dynamics 365 Higher Education Accelerator uitproberen

Onderwijsinstellingen die nieuwsgierig zijn naar de nieuwe onderwijsversie van Dynamics 365 kunnen deze uitproberen via Microsofts Appsource.