Technopolis zet (opnieuw) in op studiekeuze met YouTubereeks ‘Studentikeus’

- Ilene Langen

Jongeren kunnen vaak wel wat hulp gebruiken bij het maken van een studiekeuze en dat heeft Technopolis goed begrepen. Zo komt er een vervolg op de YouTubereeks ‘Studentikeus’ in samenwerking met Thomas More.

Jongeren die verhuizen naar het hoger onderwijs moeten zich tegenwoordig een weg banen door het gigantische aanbod aan opleidingen. Omdat deze keuze niet zo gemakkelijk is, wil Technopolis de stap samen met Thomas More iets gemakkelijker maken.

YouTubereeks

In de video’s zien leerlingen de 19-jarige Witse die naar de hogeschool trekt om enkele opleidingen achter de schermen te bekijken. Vorig jaar werd reeds een achtdelige reeks ingeblikt, nu komen er nog eens vier nieuwe afleveringen bij.

Binnenkort kunnen leerlingen onder andere bijleren over de opleiding Toegepaste Architectuur, STEM-vakken in het secundair onderwijs en Informatiemanagement en Multimedia. Elke woensdag van 9 tot 30 maart wordt er namelijk een nieuwe aflevering gelanceerd.

Dat de opleidingen gelinkt zijn aan het STEM-verhaal is een bewuste keuze. Technopolis wil jongeren er namelijk van overtuigen dat STEM de toekomst is, en hen inspireren en informeren om de juiste keuze te maken.

Of folders en webpagina’s voldoende zijn om te weten te komen wat een studierichting inhoudt? “Er komen natuurlijk binnenkort weer opendeurdagen, maar voor jongeren is het veel eenvoudiger om vlogs te bekijken waarin ze een unieke en vooral authentieke blik achter de schermen van een hogeschool krijgen vanuit het perspectief van iemand waarin ze zich kunnen herkennen”, geeft Ester Blockx, Marketing & Sales Director van Technopolis, aan.

De YouTubevideo’s kan je hier terugvinden.

lees ook

Technopolis TikTok Tour