Alle artikels

Apestaartjaren 2024: kritische jongeren en nood aan extra bescherming

- David Van Waeyenberghe

Er is de afgelopen tijd heel wat gezegd en geschreven over op welke leeftijd kinderen hun eerste smartphone mogen krijgen en vanaf wanneer ze...

Lees meer

Google’s nieuwste AI-model richt zich op onderwijs

- David Van Waeyenberghe

Google heeft aangekondigd dat het nieuwste AI-model, LearnLM, zich helemaal richt op studenten Volgens de techreus zal het model helpen met het...

Lees meer

Google’s zoekmachine krijgt AI-injectie met verhalende antwoorden

- David Van Waeyenberghe

Techgigant Google heeft een nieuwe versie van de bekende, en nog altijd meest gebruikte, zoekmachine aangekondigd De resultaten van een zoekopdracht...

Lees meer

‘Hé ChatGPT!’ OpenAI lanceert nieuwe versie van populaire chatbot

- David Van Waeyenberghe

OpenAI stelde naast het nieuwe AI-model ook een desktopversie van ChatGPT voor Het model, GPT-4o is in staat om gesprekken te voeren Daarmee zal...

Lees meer

Lerend Netwerk XR sluit werkjaar af met slotevent

- David Van Waeyenberghe

Op dinsdag 18 juni organiseert het Lerend Netwerk XR een slotevent in Campus Mercator (HOGENT) Het netwerk begeleidde dit schooljaar 25 scholen bij...

Lees meer

AI-toolkit van Microsoft beschikbaar in het Nederlands

- David Van Waeyenberghe

De AI-toolkit die Microsoft onlangs lanceerde, is nu ook beschikbaar in het Nederlands Vijf Vlaamse onderwijsspecialisten hebben zich de voorbije...

Lees meer

Uitgeverij Lernova en Katholiek Onderwijs Vlaanderen sluiten raamcontract af dat boekenfactuur moet halveren

- David Van Waeyenberghe

Katholiek Onderwijs Vlaanderen heeft een raamcontract afgesloten met maximale waarde van 14 miljoen euro voor lesmethodes van educatieve uitgeverij...

Lees meer

Whizzkids bezorgt 650 leerlingen topdag in Zoo van Antwerpen

- David Van Waeyenberghe

Op dinsdag 30 april vond in de Antwerpse Zoo de kleine finale plaats van de Whizzkids ICT-wedstrijden Dertig klassen uit het vierde, vijfde en zesde...

Lees meer

UNESCO : ‘Sociale media beïnvloeden het welzijn, het leren en de carrièrekeuzes van meisjes

- David Van Waeyenberghe

Volgens een recent gepubliceerd rapport van UNESCO brengen digitale technologieën risico’s met zich mee Het rapport geeft aan dat het lesgeven en...

Lees meer