Vernieuwde Osmo-kits voor de Benelux

- Jeroen Langendam

Osmo, het educatieve spelsysteem voor de iPad komt met vernieuwde kits voor spelenderwijs leren. De eerste kit is de Osmo Genius Starter Kit.

De iPad heeft een onwaarschijnlijk grote aantrekkingskracht op kinderen. Met de juiste software kan dat ook een educatieve ervaring opleveren. Osmo produceert educatieve kits voor de iPad die fysiek spel en tablet gameplay met elkaar combineren.  

Geheim wapen in de educatieve games van Osmo is de zelfontwikkelde “Reflective AI”, waardoor de iPad in staat is om fysieke objecten waar te nemen. Hierdoor wordt “een alternatief (geboden) voor de tweedeling van techniek en traditioneel spel”, zegt Osmo-CEO Pramod Shrama.

Hij vervolgt:“Het is nooit eerder zo belangrijk geweest om onze kinderen nieuwe manieren van spelen en leren met hun handen te bieden. Als vader weet ik als geen ander hoe belangrijk dit is voor de ontwikkeling van een kind.”

Hij wijst op onderzoek waaruit blijkt dat steeds meer leerlingen kampen met een verzwakte motoriek. Door kinderen uit te dagen tot fysiek spel hoopt Osmo hen zowel fysiek als mentaal te laten groeien.

Osmo Genius Starter Kit verbeterd

De eerste vernieuwde kit die in België op de markt komt is de Osmo Genius Starter kit. Deze kit is een vernieuwde versie op de variant die al sinds 2013 op de markt is. Die versie is inmiddels ruim 2,5 miljoen keer over de toonbank gegaan. De nieuwe versie bevat een aantal verbeteringen en toevoegingen aan de apps.

De Osmo Genius Starter kit richt zich op kinderen van 6-10 jaar oud en is bedoeld als “een geweldige introductie in de wereld van Osmo”.

De Osmo Genius Starter Kit bevat, behalve de fysieke accessoires, vijf verschillende apps:

  • Numbers (rekenen)
  • Tangram (puzzelen met vormen en patronen)
  • Words (spelling en woordenschat)
  • Newton (natuurkunde)
  • Masterpiece (tekenen en creativiteit)

Elk van deze apps is zowel te spelen in het Nederlands als in het Frans.