Google Docs maakt opvolging van projecten eenvoudiger

- Laura Herijgers

Google Docs introduceert twee nieuwe functies om samenwerkingsprojecten eenvoudiger op te volgen. Eerst is er een nieuw menu om de status van een project duidelijker weer te geven en als dat niet genoeg informatie geeft, heeft Docs een tabelsjabloon klaar om alle beschikbare informatie in te plaatsen.  

Google maakt geeft zijn slimme canvas nieuwe mogelijkheden. Het bedrijf maakt bekend dat de nieuwigheden deze keer voor Google Docs zijn.

Projectstatus

Met een nieuw menu wordt het eenvoudig om per project aan te geven wat de status is. Dat kan variëren van ‘nog niet begonnen’ tot ‘afgerond’. Het projectstatus-menu zal als één van de twee standaardopties in Google Docs te vinden zijn. Met het andere standaardmenu kan de reviewstatus worden opgevolgd.

Beide menu’s zijn te vinden door ‘@dropdown’ in te geven in een Google Docs. Het menu is met kleuren aan te passen naar eigen wens. Buiten de standaardmenu’s kan je zelf onderdelen instellen om een project op te volgen.

Tabelsjablonen

Als de projectstatus niet overzichtelijk is of je graag een overzicht hebt van alle lopende projecten binnen je organisatie, dan heeft Google Docs een tabel voor je klaar. De tabel stelt een bepaalde indeling voor die richting geeft aan de projectonderdelen waar je van op de hoogte wil zijn. Al blijft alles aan te passen naar eigen wens.  

De functies zouden in de komende weken beschikbaar moeten worden voor alle Workspace-gebruikers, G Suite-gebruikers en beheerders van een eigen Google-account.